4 Yaş Sınıfı
4 Yaş Gelişimi
Gelişim, değerlendirilen bir durumun veya sürecin zamanlara (dönemlere) bölünmesi ve her bir dönemin bir önceki döneme göre farklılıklar göstermesi anlamına gelir. İnsanlar belirli bir hiyerarşik gelişim sırasını takip eder ve her çocuk bu sırayı izler. Bir sonraki basamağa geçmek için, içinde bulunduğu dönemin özelliklerini tamamlamış olması gerekir.
4 Yaş ile İlgili Bilinmesi Gerekenler
Başkalarının aynı nesneyle ilgili farklı bakış açıları olabileceğini fark etmeye başlarlar. 4 yaştan sonra bu kavram daha da gelişir.
Evde kullanılan eşyalar hakkında daha fazla bilgi edinirler.
Nesneleri geometrik özelliklerine (kare, daire, üçgen gibi) göre ayırabilirler.
Nesneleri en büyy\u00fkten en küçüğe doğru sıralayabilirler.
En az dört ana rengi (mavi, sarı, kırmızı, yeşil) tanıyabilir ve adlandırabilirler.
10 veya daha fazla nesneyi sayabilirler.
Zaman kavramına dair farkındalıkları artar.
Günlük rutinlerin sırasını anlayabilirler (örneğin, kahvaltıdan sonra öğle yemeği yenir).
Hikayeleri hatırlayabilir ve anlatabilirler.
Bilerek yalan söyleyebilirler. Bu becerinin gelişim yaşıyla ilgili farklı görüşler bulunmaktadır.
4 Yaş Gelişim Alanları
Zihinsel Gelişim
Haftanın bazı günlerini öğrenirler.
Mevsimleri ayırt edebilirler.
Saat ve dakikaların zamanı belirlediğini anlarlar.
Dil Gelişimi
Kardeşlerinin isimlerini söyleyebilirler.
6 kelimeden oluşan karmaşık cümleler kurabilirler.
Kelime hazineleri yaklaşık 1500 kelimeye ulaşır.
Uzun hikayeler anlatabilirler.
Günlük olayları, rüyalarını ve hayallerini anlatabilirler.
Bedensel Gelişim
Hareket ve koordinasyon becerileri gelişir.
Geometrik şekilleri çizebilirler.
Tuvalet ihtiyaçlarını bağımsız karşılayabilirler.
Zıplayabilir, takla atabilir, sallanabilir ve tırmanabilirler.
Yemek yerken bıçak kullanmayı deneyebilirler.
Dişlerini fırçalayabilir, ellerini yıkayabilirler.
Bazı giysileri kendi başlarına giyip çıkarabilirler.
Sosyal-Duygusal Gelişim
Arkadaşlarından etkilenerek onlar gibi olmak isteyebilirler.
Gerçekle hayali ayırt etmeye başlarlar.
Şarkı söylemekten, dans etmekten ve oyun oynamaktan keyif alırlar.
Basit ahlak kurallarını anlamaya başlarlar.
Anne ve babalarını memnun etmek ve cezadan kaçınmak için kurallara uyarlar.
Kendi hatalarını anlamada yardıma ihtiyaç duyarlar.
Zaman zaman talepkâr, zaman zaman işbirlikçi olabilirler.
Kaba Motor Gelişimi
Tek ayak üzerinde durabilirler.
Düz bir çizgide yürüyebilirler.
3 tekerlekli bisiklet sürebilirler.
Topu hedefe doğru atabilir ve tutabilirler.
İnce Motor Gelişimi
Çatal ve kaşığı doğru şekilde kullanabilirler.
Geometrik şekilleri kopyalayabilirler.
Kalem tutma becerileri gelişir.
Makas kullanabilirler.
Düğmeleri açıp kapatabilirler.
Öz Bakım Becerileri
Kendi kendine giyinir ve soyunur.
Ayakkabılarını giyecek ve bağıklı olanları bağlayacak seviyeye gelirler.
Diş fırçalama, el ve yüz yıkama gibi hijyen kurallarını uygulayabilirler.
Yemeğini kendi başına yiyebilir.
Drama Etkinliği
Drama dersleri, çocukların yaraticılıklarını geliştirerek düzgün konuşma, ses, sözcük, hareket ve mimiklerle kendilerini ifade etme becerilerini geliştirir ve özgüvenlerini artırır.
Müzik
Müzik eğitimi ile çocuklar seslerini doğru kullanmayı ve ritim aletlerini (örneğin, ritim çubuğu, zil, ksilofon) çalmayı öğrenirler.
Bale ve Halk Oyunları
Bale ve halk dansları eğitimi ile bedensel ve estetik becerilerini geliştirirler.
Beden Eğitimi
Temel hareket becerilerini geliştirerek vücut koordinasyonunu öğrenirler.
İngilizce
3 yaşından itibaren verilen İngilizce eğitimiyle, dinleme becerilerini geliştirirken farklı kültürleri tanımaları sağlanır. Oyunlar ve eğitici etkinliklerle keşfederek öğrenmeleri desteklenir.